El portal de los estudios de comunicación desde 2001

Edición en español

Edició en català Edição en português

Novedades editoriales

IBM. The Rise and Fall and Reinvention of a Global Icon

Autor: CORTADA, James W.

Editorial: The MIT Press

Categoría: Historia de la comunicación

Enlace: https://mitpress.mit.edu/books/ibm

 

 

A history of one of the most influential American companies of the last century.

For decades, IBM shaped the way the world did business. IBM products were in every large organization, and IBM corporate culture established a management style that was imitated by companies around the globe. It was “Big Blue, ” an icon. And yet over the years, IBM has gone through both failure and success, surviving flatlining revenue and forced reinvention. The company almost went out of business in the early 1990s, then came back strong with new business strategies and an emphasis on artificial intelligence. In this authoritative, monumental history, James Cortada tells the story of one of the most influential American companies of the last century.

Cortada, a historian who worked at IBM for many years, describes IBM's technology breakthroughs, including the development of the punch card (used for automatic tabulation in the 1890 census), the calculation and printing of the first Social Security checks in the 1930s, the introduction of the PC to a mass audience in the 1980s, and the company's shift in focus from hardware to software. He discusses IBM's business culture and its orientation toward employees and customers; its global expansion; regulatory and legal issues, including antitrust litigation; and the track records of its CEOs. The secret to IBM's unequalled longevity in the information technology market, Cortada shows, is its capacity to adapt to changing circumstances and technologies.




También te puede interesar...

  Fotógrafos, artistas y empresarios. Una historia de los retratistas almerienses (1839-1939)
GÓMEZ DÍAS, Donato

Este libro trata de la evolución de la actividad de los fotógrafos-retratistas de Almería entre 1839 y 1939. Los primeros fotógrafos fueron itinerantes, tras lo que se produce la llegada del [...]

  Historia del estilo visual en el cine. Evolución de la fotografía cinematográfica y principales aplicaciones expresivas (1980-2010)
CORTÉS-SELVA, Laura

El estilo visual es la forma intransferible en que la fotografía cinematográfica cuenta sus relatos, empleando el diseño de cámara, la luz y el color, aportando volumen a la narración principal. Esta [...]

  La prensa cinematográfica en España (1910-2010)
NIETO FERRANDO, Jorge; MONTERDE, José Enrique

El papel de las revistas de cine en la cinematografía es esencial, dado que han sido -y todavía son- un agente clave en el ámbito de la recepción, capaz de despertar en la audiencia respuestas [...]